Pytania

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane ogólnie z realizacją Kuferków znajdą Państwu tu

Poniżej pytania dotyczące tylko Kuferka Matematycznego:

Czy KM realizuje podstawę programową?

KM nie realizuje pełnej podstawy programowej. Jest z nią oczywiście zgodny lecz zadania w nim zawarte odnoszą się do różnych wyznaczników PP i w różnym stopniu je realizują.  Zajęcia z Kuferka stanowią rozwinięcie pewnych wskaźników i ich utrwalanie.

Czy dzieci o zróżnicowanych umiejętnościach matematycznych poradzą sobie rozwiązując te same zadania zawarte na kartach pracy?

Tak. Wszystkie karty pracy zostały zaplanowane w ten sposób, aby każde dziecko bez względu na swoje możliwości edukacyjne mogło rozwiązać zadania na nich umieszczone. Oczywiście wszystko zależy od prowadzącego, który zna najlepiej swoich uczniów. Zadania umieszczone w kuferku są „neutralne” czyli w każdym momencie można bardzo szybko je zmodyfikować na trudniejsze lub łatwiejsze. Daje to możliwość jednoczesnej pracy nawet z bardzo zróżnicowanym zespołem klasowym.

Dlaczego w KM co jakiś czas pojawiają się zadania o podwyższonym stopniu trudności?

KM tej pakietem, który przede wszystkim ma uczyć logicznego myślenia. Niektóre z zadań w nim zawartych odnosić się będzie bezpośrednio do tej umiejętności. Dla prowadzącego najważniejsze powinno być w jaki sposób dziecko próbuje rozwiązać takie zadania, jak myśli, czy dostrzega związki przyczynowo- skutkowe. Wiele z tych zadań posiada  kilka prawidłowych odpowiedzi, gdyż każdy z nas jest inny, myśli inaczej co nie znaczy , że źle.