Najczęściej zadawane pytania

         1. Czy mogę kupić tylko „Pakiet dla Placówek”?

Nie, „Kuferek Tajemnic” można tylko kupić w połączeniu z „Pakietem dla Dziecka/Rodzica” oraz szkolenie dla rady pedagogicznej. Żadna z tych części z osobna „nie działa”  – nie da się realizować scenariuszy z „Pakietu dla Placówki” bez „Pakietu dla dziecka” i odwrotnie.
Istnieje jednak możliwość zakupienia wpierw Pakietu dla Placówki a po kilku tygodniach Pakietów dla Dzieci – szczegóły

 

        2. Czy można kupić „Kuferek Tajemnic” (dla placówki) i 1-2 kpl „Pakietów dla dzieci”?

Nie, placówka zamawiając „Kuferek Tajemnic” jest zobowiązana do kupienia (ale płacą rodzice) dokładnie tylu pakietów ile jest dzieci w grupie. Placówka może samodzielnie zdecydować czy pracuje z „Kuferkiem” w jednej, dwóch czy wielu grupach. Ale w grupie każde dziecko musi mieć swój pakiet. W przypadku pracy z niewielką grupą dzieci (np. w poradni p-p) jest ta sama zasada – każde dziecko musi mieć swój pakiet.

 

         3. Co zawarte jest w cenie 399 zł za „Kuferek Tajemnic” dla Placówki?

  • Przewodnik dla nauczycieli z 30 scenariuszami – 1 szt
  • Pomoce dydaktyczne dla nauczyciela do realizacji 30 scenariuszy
  • Pudełko „Kuferek Tajemnic” – 1 szt
  • 2 maty edukacyjne: Chmurka, Gałąź Logiczna
  • Gra edukacyjna „Królestwo Potrzeb” – 1 szt

            

          4. Co jest zawarte w cenie 35 zł za Pakiet dla dziecka/rodzica”?

  • Pomoce dydaktyczne – karty czarno-białe
  • Pomoce dydaktyczne – „Chmurka”, emotikony – kolorowe, do wypchnięcia
  • Gra dla rodzica i dzieci

         

           5. Ile kompletów „Kuferka Tajemnic” (pakiet nauczycielski) muszę kupić dla mojej placówki? Planuje pracę w 2-3 oddziałach/klasach.

Jeśli zdecydują się na pracę „Kuferkiem Tajemnic” to nie ma obowiązku kupowania pakietu dla każdego oddziału/klasy. Wystarczy jedna sztuka na całą placówkę – to Państwo sami decydujecie czy chcecie więcej. Przy dobrej organizacji pracy jeden zestaw wystarczy na placówkę z wieloma oddziałami/klasy. Jeśli po jakimś czasie zdecydują Państwo, że przydałoby się więcej „pakietów dla Nauczycieli” to zawsze można dokupić.

           

          6. Chcę zamówić szkolenie – gdzie mogę znaleźć trenera?

W obecnej chwili jest ok 80 trenerów w Polsce. Trenera można wybrać z listy trenerów dostępnej w zakładce „Kuferek w Polsce”. Jeśli w interesującym województwie nie ma dostępnych trenerów to prosimy o kontakt z naszym biurem z informacją kiedy potrzebne jest szkolenie. We własnym zakresie znajdziemy trenera dla Państwa i przekażemy kontakt.

 

         7. Czy zamawiając szkolenie musimy kupić tyle Pakietów dla placówki ilu jest nauczycieli na szkoleniu?

Nie, nie ma takiego obowiązku. Na szkoleniu może być nawet do 25 nauczycieli a placówka kupuje tylko jeden komplet dla Placówki.

 

          8. Czy można połączyć placówki na szkolenie?

>Tak, ale max ilość nauczycieli to 25 os. Jeśli będą połączone 2-3 placówki to każda z nich musi zakupić dla siebie „Kuferek Tajemnic” (oraz podać ilość kpl dla dzieci). Nie można połączyć 2-3 placówek a materiały kupuje tylko jedna placówka.

 

          9. Czy wszystkie materiały zawierają w sobie już cenę za szkolenie? Jeśli nie, to ile kosztuje?

Nie, cena za materiały nie zawiera szkolenia. Każda placówka musi przejść szkolenie z certyfikowanym trenerem. Szkolenie trwa 10-12 godzin – cenę za szkolenie ustala trener. Podczas ustalania terminu proszę o ustalenie stawki. Można również umówić się na konsultacje, wsparcie podczas realizacji Pakietu.

         

          10. Czy opowiadania nie są za trudne dla dzieci 5-letnich?

Wszystkie opowiadania są napisane prze polonistkę, Annę Romanowską, trenera TOC i praktyka w zakresie literatury dla małych dzieci. Już przed rozpoczęciem pracy nad opowiadaniami ustaliłyśmy wspólnie, jakie kryteria muszą spełniać, aby były dla dzieci zrozumiałe i proste do odtworzenia, Wiele opowiadań i bajek proponowanych dzieciom jest zbyt długich, ma złożoną budowę, dlatego opowiadania z „Kuferka Tajemnic” są:

  • „sprawdzone” na dzieciach przedszkolnych i szkolnych
  • krótkie
  • ilustrowane zdjęciami, schematycznymi rysunkami
  • osadzone we współczesnych realiach (problemy bliskie dzieciom)
  • perypetie bohaterów  skłaniają dzieci  do analogii z ich życiem
  • zachowana jest linia chronologiczna
  • budowa opowiadań jest prosta (wstęp, rozwinięcie , zakończenie)
  • język jest prosty (w bajkach jest wiele archaizmów, a morał zrozumiały jest często tylko dla dorosłych)
  • wyraźnie zarysowana akcja ( ciąg przyczynowo-skutkowy)
  • niewiele postaci
  • przejrzysta narracja
  • świat widziany oczyma bohaterki, siedmioletniej Julki.